Vývoj figurek
1.Designer nakreslí náčrty nových hraček a zároveň připraví nákresy všech částí, ze kterých se navrhovaná hračka bude skládat.
2.Podle kresleného návrhu je vypracován zvětšený model hračky.
3.V tuto chvíli je na pomoc povolána skupinka dětí, které hodnotí návrhy modelů hraček a vybírají ty, které se jim nejvíce líbí.
4.Hračky, které se dětem zdály nejzajímavější, jsou vybrány pro výrobu. Nejprve je každý model rozebrán na jednotlivé součástky, aby mohly být připraveny formy na jejich odlití z umělé hmoty či výrobu z jiného materiálu.
5.Hotové součástky každé hračky se barví a malují. Všechny figurky ve speciálních seriích jsou dokonce malované ručně!
6.Jednotlivé díly hraček spolu s letáčky a různými nálepkami se potom vkládají do malých umělohmotných vajíček. Výtvarníci a modeláři musejí mít při návrhu na paměti, aby se tam vše vešlo.
7.A pak přichází na řadu ještě důležitá kontrola - jestli jsou všechny součástky s letáčkem správně vloženy do vajíčka.
8.Plastová vajíčka s hračkami se nakonec vkládají do čokoládových vajíček, a to tak, aby hračky a figurky ze speciálních sérií byly ve vajíčkách dobře promíchány. Figurku ze speciální série tak nejdete zhruba v každém pátem čokoládovém vajíčku.
___________________________
Kinder vajíčko: vejce vejcí
Jak to všechno začalo?
V roce 1974 se výrobce čokolády Ferrero rozhodl vymyslet něco pro děti a začal do čokoládových vajíček umisťovat ručně malované figurky a miniaturní mechanické hračky. Od roku 1980 zájem dospělých předčil nejdivočejší představy všech čokoládoven a vajíčka se stala neuvěřitelně populárním sběratelským artiklem. Jen v Německu je registrováno 200 tisíc sběratelů. Díky nim a jim podobným fanatikům, kteří ročně kupují až několik set exemplářů, prodaly čokoládovny Ferrero již několik set miliónů vajíček a každoročně uvádějí na trh 120 až 150 nových variant.
Proč ten zájem?
Vývoj každé nové řady trvá zhruba dva roky, ale investice do něj se vyplatí. Kinder-vajíčko je dnes nejúspěšnějším sběratelským předmětem všech dob. Odborníci se shodují v tom, že marketingový úspěch tkví právě v momentu překvapení: každá miniatura je ukrytá pod čokoládovou vrstvou a zákazník nikdy dopředu neví, co se ve vajíčku objeví. Ukojit vlastní zvědavost může jen koupí, a tak kupuje, kupuje a kupuje...
Sběratelé
V roce 1991 byl Ferrero donucen vydat první oficiální katalog vajíček a sběratelé se začali rozdělovat na dva tábory: zatímco jedni sbírají ručně malované figurky, druzí skládají autíčka a další plastikové hračičky. Ti nejzarytější tvrdí, že v obchodě protřepáním a odhadem hmotnosti dokáží určit, jaký typ překvapení se uvnitř skrývá. Každá řada má svoje označení, např. K04N015 znamená patnácté překvapení v roce 2004. Mnoho překvapení je vyráběno v sériích čtyř až deseti kusů.
Zajímavosti o vajíčku
Mezi nejdražší figurky se řadí Šmoulové z roku 1983: za jednoho zaplatíte na burze až šest set Euro.
Jedinou zemí na světě, kde se kinder-vajíčka nesmějí prodávat, jsou Spojené státy americké. Existuje tam totiž zákon, podle kterého nesmějí být hračky zcela ukryty ve sladkostech.
V Británii a Austrálii se konkurenční čokoládovna Cadbury snaží Ferrero oslabit podobnými výrobky s názvem Yowies. V Japonsku vyrábí společnost Furuta čokoládové Choco Eggs. Ovací klasického kinder-vajíčka ale ani jedna z těchto firem nedosahuje.